Sałatka z zupki Chińskiej

Sałatka z zupki Chińskiej

Produkty potrzebne; 
  • Zupka Chińska ,, Vifon" kurczak złocisty - 2 paczki
  • kurczak-300g
  • kapusta pekińska- 300g
  • papryka- 450g
  • pomidor-300g
  • ogórek kiszony- 300g
  • cebula- 200g
  • majonez -3 łyżki
  • sól- łyżeczka
  • pieprz- łyżeczka
  • papryka słodka-łyżeczka
  • papryka ostra- łyżeczka
  • olej - 50 ml
Sposób przygotowania: 
  1. Kurczaka pokroić w kostkę, wymieszać w misce z przyprawami i olejem, podsmażyć około 5 minut.
  2.  Makaron z zupek chińskich, dajemy do miski i po kolei kroimy nasze wszystkie warzywa (kapustę pekińską, cebulę, pomidor, ogórek, paprykę), mieszamy dokładnie i przyprawiamy przyprawą z zupek chińskich.
  3. Odstawiamy do lodówki na 2 godziny dodajemy naszego kurczaka oraz majonez i odstawiamy  na około 30 minut, aby całość nabrała smaku, a makaron zrobił się miękki.

Łosoś Sous-Vide pieczony z warzywami gotowanymi z sosem serowo-whyski i risotto z groszkiem

Łosoś Sous-Vide pieczony z warzywami gotowanymi z sosem serowo-whyski i risotto z groszkiem

Produkty potrzebne; 
  •  Łosoś - 340gram
  •  mięta- 4 listki
  •  pomarańcz- 150 gram
  •  pieprz kolorowy młotkowany- 4 ziarenka
  • sól himalajska- 1 łyżeczka
  • ryż basmati- 200gram
  • groszek- 50 gram
  • cebula- 50 gram
  • bulion wołowy- 1litr
  • marchewka- 1 sztuka
  • por- 1 sztuka
  • pietruszka- 1 sztuka
  • ser mascarpone- 100 gram
  • whiskey ,, ballantine's"- 50ml
  • sos sojowy- 10 ml
  • miód- 4 łyżki
  • papryczka pepperoni- 1 mała suszone
  • sok z ananasa - 1 puszka
  • oliwa z oliwek - 3 łyżki 
  • czosnek - 2 ząbki
  • wino wytrawne białe Bordeaux - 100ml
Sposób przygotowania;
  1. Zaczniemy od przygotowania łososia dzień wcześniej. Szczelnie go wakujemy (zamykamy) razem z pokrojoną w plastry niecałą pomarańczą (bo reszta będzie nam potrzebna do marynaty i sosu) i z miętą .
  2. Na drugi dzień w naczyniu żaroodpornym z ciepłą woda (w przypadku gdy nie mamy cyrkulatora) wrzucamy do piekarnika naszego łososia, podgrzewając z obydwu stron na 50 stopniach przez 60 minut.
  3. W tym czasie przygotowujemy sos: na rozgrzaną suchą patelnie wrzucamy czosnek i na wolnym ogniu przez 10 minut trzymamy z obydwu stron, aby był miękki. Rozgnieść i zalać sokiem z pomarańczy oraz sokiem z ananasa, miodem, sosem sojowym, z drobno posiekaną połową cebuli i papryczką pepperoni. Zagotować i zmniejszyć na minimum gaz gotować przez 40-50 minut aż osiągnie gęstą konsystencję syropu.
  4.   Myjemy dokładnie warzywa: marchewkę, pietruszkę; por dzielimy na kawałki i ustawiamy na gotowanie na parze na około 20 minut. 
  5.  Robimy risotto: na oliwie podsmażamy cebulkę, wrzucamy ryż i całość zalewamy winem, dodajemy partiami bulion do czasu, gdy wsiąknie i będzie al dente, dodajemy groszek jest ok
  6. wyjmujemy łososi z pieca, nastawiamy piekarnik na 160 stopni, smarujemy naszym sosem i posypujemy pieprzem i solą, wrzucamy na 8 minut, podgrzewamy wszystko, zaś do zagęszczenia sosu dodajemy mascarpone.
  7. Gotowe!!! Smacznego  
 
Zdrowa przyprawa domowa Curry

Zdrowa przyprawa domowa Curry


Produkty potrzebne;
  • kozieradka- pół łyżeczki
  • kardamon- pół łyżeczki nasion
  • kurkuma- 1,5 łyżeczki
  • skórka z limonki- pół łyżeczki
  • imbir- kawałek gramowy suszonego
  • czosnek- kawałek gramowy suszonego
  • pieprz kolorowy młotkowany- 1 łyżeczka
  • cynamon- pół łyżeczki
  • pepperoni lub chili
  • kolendra- 1 łyżeczka nasion
  • kumin- 1 łyżeczka nasion
  • gałka muszkatałowa- starta na tarce 1/2 gałki
  • goździki- pół łyżeczki nasion
  • gorczyca- pół łyżeczki 
  • szalotka- 2 gramy wysuszonej ( jeżeli chcemy, jeżeli nie nie musi być)
  • oliwa- łyżeczka tylko i wyłącznie gdy robimy do dania  na świeżo, bo gdy mieszankę do stania to nie
Sposób przygotowania; 

 Wszystkie składniki mieszamy w moździerzu, ponieważ z niego wydobędziesz wszystko, co najlepsze i najzdrowsze. Z drugiej strony polecam także młynek, który dodaje do swego zestawu Mix&go Russell Hobbs. Curry jest to indyjska mieszanka przypraw, która przedłuża życie i często przeciwdziała nowotworom, ponieważ ma swoim składzie kozieradkę, pepperoni (albo chili), kardamon oraz kurkumę, cynamon, który zmniejsza wchłanianie tłuszczu w komórkach, czosnek i szalotkę – ułatwia ona trawienie i likwiduje wzdęcia; ponadto skórki limonki, które są naszpikowane składnikami chroniącymi serce.
Koktajl po treningu, energetyczny

Koktajl po treningu, energetyczny


Produkty potrzebne;

  • Banan- 160gr
  • Kiwi- 50gr
  • seler nać-  100gr
  • Jabłko- 120gr
  • limonka- 20ml
  • miód- 2 łyżeczki
  • woda niegazowana- 100ml 

Sposób przygotowania:
  1. Kiwi razem z selerem, miodem, połową wody oraz sokiem z limonki zmiksować dokładnie w jednej misce (przydałby się też jakiś pojemnik na koktajl);
  2. banan, jabłko i drugą połowę wody z miksować w drugiej misce;
  3. połączyć obydwa koktajle w dobrany sposób przez siebie;
  4. jest moc! Smacznego!
     
Sałatka z jarmużem, szpinakiem i serem Ricotta

Sałatka z jarmużem, szpinakiem i serem Ricotta


Potrzebne produkty; 
  • Jarmuż -100gr
  • Szpinak baby- 100gr
  • cherry- 50gr
  • ricotta-60gr
  • migdały- 20gr
  • chilli- 5gr
  •  pieprz- 3 gr
  • limonka- 20ml
  • oliwa z oliwek - 20ml
 Sposób przygotowania:
  1. Jarmuż, szpinak dokładnie myjemy i odsączamy, migdały prażymy na patelni do nadania (brązowego koloru)
  2. kroimy pomidorki cherry na pół, a papryczkę chilli kroimy drobno
  3. na talerzu kładziemy jarmuż i szpinak, skrapiamy je sokiem z limonki i oliwą z oliwek, nakładamy nasze pomidorki, migdały, ricottę (poszarpaną)
  4. Posypujemy pieprzem oraz chili ( rozbitym w moździeżu) 
  5. Sałatka gotowa! Smacznego!
Ala Carbonara na ryżu Jaśminowym

Ala Carbonara na ryżu Jaśminowym

        Produkty potrzebne;
  • Ryż Jaśminowy- 200gram
  • ser parmezan- 50 gram
  • boczek- 200 gram
  • cebula- 50 gram
  • czosnek- 20 gram
  • żółtka- 2 sztuki
  • jajka- 2 sztuki
  • koperek- pół pęczka 
  • śmietana 30% do sosów- szklanka 250ml 
  • masło- 20 gram
        Sposób przygotowania; 
  1. Gotujemy wodę, obieramy czosnek, cebulę,
  2. kroimy boczek w paseczki, czosnek drobno siekamy i cebulę, trzemy do miseczki ser,
  3. gdy woda się zagotuję wrzucamy na 10 minut ryż ,
  4. na patelni Wok, albo jakieś głębszej  rozpuszczamy masło( mało, bo mamy boczek, który puści nam tłuszcz), wrzucamy boczek, czosnek i czosnek.
  5.  żółtka, jajka, śmietanę, mieszamy w misce i zalewamy nasze produkty na patelni
  6. Gdy śmietana trochę wyparuję i będzie gęste wykładamy na talerze, posypujemy koperkiem i serem żółtym

Krokiety ryżowe z nutellą i bananami

Krokiety ryżowe z nutellą i bananami



Produkty Potrzebne;
  • banany- 2 sztuki
  • nutella- 4 łyżki
  • jajka- 3 sztuki
  • bułka tarta- 300gram
  • olej- 200ml
  • mąka - 200gram
  • mleko- 200gram
  • cukier waniliowy- łyżka
  • sól- szczypta
  • ryż- 100gram 

Sposób przygotowania;
  1. Gotujemy ryż, odstawiamy do odstygnięcia
  2. sporządzamy ciasto na naleśniki, w misce mieszamy, sól,jajka,mleko, 50ml oleju, cukier waniliowy, dodajemy ryż
  3. na rozgrzanym oleju smażymy na patelni naleśniki,
  4. smarujemy naleśnika nutellą, dodajemy banana i zawijamy jak krokieta,
  5. obtaczamy w jajku i bułce tartej
  6. smażymy na oleju z obydwóch stron na kolor brązowiutki
  7. dekorujemy :)
  8. Smacznego! 
Copyright © 2016 PichciszTo!!! , Blogger