Grillowany antrykot na miksie sałat, dip z aloesu z nutą mięty

Grillowany antrykot na miksie sałat, dip z aloesu z nutą mięty

Produkty potrzebne:

  • miks sałat-200 gram
  • antrykot- 150 gram
  • gruszka- pół sztuki
  • cebula czerwona- pół sztuki
  • ser kozi - 75gram
  • słonecznik- 20 gram
  • śmietana 18%- 50ml
  • aloes w czystej postaci - 40ml
  • musztarda francuska-pół łyżeczki
  • miód- 1/4 łyżeczki
  • sok z cytryny- z połówki
  • sól himalajska- szczypta
  • pieprz kolorowy młotkowany- szczypta
  • mięta świeża- 10 gram

Sposób przygotowania:

  1. Rozgrzewamy piekarnik na 160 stopni i wkładamy na 30 minut gruszkę i cebulę.
  2. Przygotowujemy dip czyli do miseczki wlewamy,  aloes w żelu, śmietanę, musztardę, miód i mieszamy dokładnie dodajemy posiekaną świeżą mięte oraz sok z cytryny. Wkładamy do lodówki na 30 minut.
  3. prażymy słonecznik na czystej patelni i grillujemy nasze mięso z dwóch stron koło 10 minut na każdą stronę. na koniec posypujemy solą i pieprzem,
  4. w tym czasie na talerzu wykładamy sałatę, ser kozi i gdy skończy się piec kroimy gruszkę i cebule w pół księżyce i kładziemy na naszym talerzu, potem mięso i posypujemy wszystko słonecznikiem. 
  5. Na koniec polewamy dipem, kładziemy grzanki i podajemy :)
  6. Pozdrawiam i życzę miłego dnia oraz smacznego.
Pesto bazyliowie

Pesto bazyliowie

Produkty potrzebne:
  • Bazylia- Pęczek z doniczki 
  • sałata karbowana - szklanka
  • orzechy ziemne u mnie ( mogą być włoskie albo piniowe)-  1/3 szklanki
  • czosnek obrany - 2-3 ząbki
  • oliwa z oliwek - 1/2 szklanki
  • starty parmezan - 1/2 szklanki
  • sól- 3/4 łyżeczki

Sposób przygotowania:
Bazylia z sałat,a umyć i odsączyć . zblendować  dodawać stopniowo oliwę z oliwek, do tego dorzucić resztę produktów i  zblendować lub w moździerzu ubić wszystko jak powinno się to robić, ja z wygody blenduje . Najlepiej smakuje z makaronem i z kurczakiem , polecam, bo smak nie z tej ziemi nie to co kupne w sklepie i bez konserwantów.
Sałatka z nać selera, szynką i serem

Sałatka z nać selera, szynką i serem


Produkty potrzebne:
  • nać selera- 250 gram
  • słonecznik - 100 gram
  • majonez- 300ml
  • ser- 50 gram
  • szynka- 50 gram
  • kukurydza w puszce- 5łyżek
  • ananas kostka w puszce- pół puszki

Sposób przygotowania:
  1. Nać selera pokroić na pół księżyce,ser,szynkę w kostkę. Słonecznik z prażyć na patelni.
  2. do miski wsypać, seler,ser, szynkę, kukurydzę, ananas. Dokładnie łyżka wymieszać, dodać łyżkę soku z puszki ananasa i majonez, wymieszać. Posypać słonecznikiem .
Rosół z awokado i chili

Rosół z awokado i chili

Produkty potrzebne:
  • cebula - 2 sztuki
  • czosnek- 5 ząbki
  • papryczka chili- 2 sztuki małe
  • piersi z kurczaka- 500gram
  • grzybki suszone- 100 gram
  • oliwa z oliwek lub olej kokosowy- 50 ml
  •  tabasco- 1 łyżeczka
  • bulion z kurczaka- 2 litry 
  • awokado - 1 sztuka
  • kolendra posiekana - 50 gram
  • sok z limonki- 1 sztuka
  • sos sojowy- 2 łyżeczki
  • sól i pieprz (młotkowany kolorowy)- do smaku u mnie po łyżeczce
Sposób przygotowania:
  1. Cebule, czosnek(obrać i drobno posiekać). Chili umyć i także posiekać drobno.
  2. Mięso umyć dokładnie i pokroić na 2 cm kawałki prostokątne,
  3. W dużym garnku rozgrzać nasz olej i podsmażyć do zarumienia cebulkę, czosnek i papryczkę z dodatkiem sosu sojowego, po czym wyjąć na talerz i w tym garnku usmażyć kurczaka z pół łyżeczką soli , mocno je zrumienić . Dodać tabasco, naszą cebulkę z talerza , wymieszać i zalać bulionem.
  4. dorzucić grzybki suszone , 25 gram kolendry, powoli gotować przez 40 minut na małym ogniu .
  5. po 30 minutach doprawić sokiem z limonki, solą i pieprzem.
  6. obrać ze skórki, przekroić  na pół awokado i wyjąć pestkę . Pokroić na dowolne kawałki i dać do talerza. Zalać rosołem z kurczakiem i od razu podać ze posypaną świeżą kolendrą.
Te danie mocno rozgrzewa organizm, więc jest polecane w okresie jesienno-zimowym, dobre na przeziębienie. danie zawiera Kapsaicynę, która jest antynowotworowa i dobra na odchudzanie :). Pozdrawiam i życzę smacznego:)
 
Syrop jesienno-zimowy, moc witamin przeciw przeziębieniu.

Syrop jesienno-zimowy, moc witamin przeciw przeziębieniu.



Produkty potrzebne:
  • Cytryna - 0,500 gr
  • imbir- 0,050 gr
  • limonka - 2 sztuki
  • czosnek- 5 ząbków
  • miód- 5 łyżek
  • koperek- pęczek 
  • natka pietruszki- pęczek
Sposób przygotowania:
  1. Obieramy imbir, czosnek ze skórki , myjemy koperek i natkę.
  2. Najlepiej wszystkie składniki( oprócz miodu) wyciskamy w sokowirówce, aby puściło jak najwięcej soku ze skórką, jeżeli nie mamy to blendujemy i przeciskamy przez sito. 
  3. W  kubku lub innym naczyniu mieszamy dokładnie łyżką do rozpuszczenia miód :)
  4. Do dzieła jedna łyżeczka po śniadaniu na dzień i żyjemy zdrowo.
Trochę o produktach w dużym skrócie:
Cytryna- posiada w dobrym stosunku witaminę C ( 53mg na 100gr) , wspiera odporność i łagodzi przebieg infekcji. Posiada on ważny składnik jak rutyna, która zapobiega w utracie witaminy C, uszczelnia naczynia krwionośne, bogata jest w źródło beta-karotenu, witaminy z grupy C,B,E , potasu, magnezu, sodu i żelaza. Oczyszcza organizm przez produkcję enzymów trawiennych, co sprzyja odchudzaniu :), ale również sprzyja po pudzaniu apetytu , więc trzeba pić rozdzieńczony sok 
Natka Pietruszki- dużo witaminy C i beta karotenu , wzmacnia i oczyszcza organizm z toksyn, poprawia humor i cerę.
imbir- ogromna dawka bioaktywnych związków, które wspierają zdrowie twojego organizmu. Działa antybakteryjnie, przeciw wirusowo, przeciw pasożytniczo , przeciw utleniająco, anty nowotworowo dlatego nie wierze w przepisy syropów bez tego składnika. Skuteczny środek przeciw wymiotny, łagodzi mdłości, ułatwia trawienie , leczy migreny ma podobna skuteczność co tabletki przeciwbólowe czy kwas mefenamowy. Łagodzi bóle miesiączkowe.
miód- nienajlepszy składnik jeżeli chodzi o cukier, ale jest przepyszny i wzmacnia on serce przez acetylochonine, bakteriobójczy wzmacnia wysiłek wizyczny jak i umysłowy, poprawia stany wyczerpania
limonka- zatrzymuje stres, zmniejsza ryzyko depresji, ma więcej witaminy C co cytryna , witaminy B i A, bogaty w żelazo,potas, wapń oraz Fosfor
koperek-zmniejsza ryzyko osteoporozy, chorób układu krązenia, pomaga w walce z  bezsennością, wzdęciami, działa rozkurczowo, przeciwgrzybicznie i antybakteryjnie
czosnek- naturalny antybiotyk , zwalcza infekcje układu oddechowego i zapobiega, chroni także przed zawałem i udarem , ten składnik musi być w menu jesienno-zimowym, ma podobne właściwości co aspiryna co znacząco zmniejsza lepkość krwi , rozgrzewa, odksztasza , wzmaga potliwość , obniżą gorączkę, udrażnia drogi oddechowe

Sezonowe spaghetti Tonno( tuńczykiem) z pesto pieczonych pomidorków cherry i dyni .

Sezonowe spaghetti Tonno( tuńczykiem) z pesto pieczonych pomidorków cherry i dyni .

 Produkty Potrzebne:
  • Tuńczyk w puszce - 160 gr
  • Makaron spaghetti ,, Lubella"- 250 gr
  • oliwa z oliwek z nutą smaku czosnku i natki pietruszki-  50 ml
  • dynia - 150 gr 
  • pomidorki cherry- 500 gr
  • pestki dyni - 2 łyżeczki
  • papryczka chili- 1 sztuka
  • cebula szarlotka - 1 sztuka
  • oliwki - 50 gram 
  • ser Parmezan- 50 gram
  • bazylia - kilka listków
  • sól- 3 szczypty
  • pieprz młotkowany kolorowy- łyżeczka


 Sposób przygotowania:
  1. Do rozgrzanego piekarnika (180 stopni  na ok.30 min) wrzucamy w naczyniu żaroodpornym  papryczkę chili, pomidorki cherry 400 gr, pestki dyni oraz dynie.
  2. W garnku gotujemy wodę , gdy zacznie się gotować wrzucamy makaron spaghetti na 7 min, bo musi być al dente,
  3. na patelni rozgrzewamy naszą oliwę i dodajemy pokrojoną w półksiężyce cebulkę.
  4. wrzucamy ugotowany makaron ( oddzielony od wody).
  5.  w kubeczku blendujemy dynie( 50 gram), pestki dyni, pomidorki cherry,bazylie na jednolitą masę.
  6. Dodajemy do makaronu na patelni i mieszamy dokładnie , dodajemy pokrojone na pół oliwki, resztę pomidorków, dynie (półksiężyce) oraz 100 gram tuńczyka, 
  7. Wykładamy na talerz nasze spaghetti nakładamy resztę tuńczyka i posypujemy  startym parmezanem
  8. Smacznego!!!!




                                                                 
Tortilla z jajecznicą i warzywami, szynką i serem

Tortilla z jajecznicą i warzywami, szynką i serem


Produkty potrzebne:
  • jajka- 5 jajek
  • pomidor- 1 sztuka
  • ogórek- 1/2 sztuki
  • mix sałat- 200 gram
  • majonez- łyżka
  • ketchup-łyżka
  • przyprawa curry-łyżeczka
  • sól- 2 szczypty
  • pieprz młotkowany czarny- łyżeczka
  • szynka- 150 gram
  • ser- 150 gram
  • tortilla- 2 placki
  • olej kokosowy- 2 łyżki

Sposób przygotowania:
  1. W miseczce rozbijamy jajka i roztrzepujemy potem wrzucamy  na rozgrzany olej ,
  2. parzymy na parze placki tortilli, w drugiej miseczce mieszamy Nasze curry, ketchup i majonez i ostawiamy do lodówki na 10 minut Nasz sos
  3.  Na tortilli smarujemy sos, nakładamy miks sałat , jajecznice, ser,szynkę, pomidora , ogórka, solimy i pieprzymy . Po czym zwijamy 
  4. Smacznego!...
Copyright © 2016 PichciszTo!!! , Blogger